Vizitky

AKO NA VIZITKY

viac na: http://vizitky-kosice.sk

- Vizitky si nechajte vytlačiť v profesionálnej tlačiarni. Tam vám vizitky aj narežú (čo je inak náročná práca a v domácich podmienkach nedopadne s uspokojivým výsledkom).

- Logo vašej firmy si nechajte navrhnúť profesionálmi. Nepokúšajte sa logo spraviť vo Worde, vo väčšine prípadov bude výsledok vyzerať amatérsky. To sa týka aj použitia roznych obrázkov z webu alebo amatérskych programov: na vizitkách nevyzerajú veľmi profesionálne. Vždy používajte kvalitné obrázky, v dostatočnom rozlíšení.

- Skontrolujte správnosť údajov a preklepy. Nič nie je horšie, ako preklepy či dokonca hrubky na vašej obchodnej vizitke. Skontrolujte takisto aj správnosť telefónnych čísel a emailových adries.

- Používajte slovenský štandardný rozmer vizitky (5×9 cm) – aby sa zmestila do bežného vizitkára. Pri inom rozmere hrozí, že Vaša vizitka bude len tak pohodená, prípadne ju Váš potencionálny obchodný partner vyhodí.

- Telefónne číslo a ďalšie údaje uvádzajte vo formáte používanom na Slovensku. Ak sú vaši zákazníci a partneri výlučne zo Slovenska, je zbytočné uvádzať medzinárodnú predvoľbu. Ušetríte miesto na vizitke a telefónne číslo bude prehľadnejšie.

- Ak robíte obchod v zahraničí, majte vizitku vytlačenú v jazyku danej krajiny. Telefónne čísla potom uvádzajte v medzinárodnom formáte.

- Ak podnikáte doma aj v zahraničí, zvážte použitie obojstrannej vizitky. Jedna strana s údajmi pre slovenských partnerov a druhá pre zahraničných (t.j. napr. v angličtine a s telefónnymi číslami s medzinárodnou predvoľbou).

- Nezabudnite na e-mail a webstránku.

- Použite dostatočne veľké písmo min. 9b., aby sa všetky údaje dali ľahko prečítať.

- Na vizitky použite vždy kvalitný a dostatočne hrubý papier, aspoň 200g.

- Nezabudnite uviesť vašu pracovnú pozíciu. Na vizitke by nemala chýbať náplň vašej práce. Ak nie je jednoznačné, čo vlastne vo firme robíte, vyberte najdôležitejšiu činnosť, ktorou sa zaoberáte. Vždy radšej uveďte popis vaše práce (napr. “obchodný riaditeľ”) než všeobecné “majiteľ” či “konateľ”.

-Pridajte na vizitku slogan, ktorý charakterizuje váš biznis. Pridajte vetu o tom, kto ste, čo robíte, čím sa zaoberá vaša firma či váš internetový obchod. Z vizitiek častokrát nie je jasné, čomu sa firma alebo človek venuje.

- Nepoužívajte veľa rôznych fontov, odporúčame maximálne dva rôzne fonty.

- Vizitky by mali byť kontrastné, aby sa písmo dalo ľahko rozoznať od pozadia. Napríklad biele písmo na čiernom pozadí sa veľmi zle číta, takisto aj písmo na pozadí farebného obrázku či fotografie.

- Využite zadnú stranu vizitky na propagáciu – uveďte na zadnej strane popis niektorého produktu či služby, či obsiahlejší popis toho, čím sa vaša firma zaoberá. Na zadnú stranu môžete pridať aj kupón na zľavu, či pozitívne skúsenosti vašich existujúcich zákazníkov.